donderdag 9 februari 2017

Boecht van den Aldi... en waar dat al niet goed voor is!

De Clement en zijn lyrische overpeinzingen des leven, 't is nogal ne kerel!
En met het liedje 'Boecht van Dunaldy' in mijn hoofd ging ik aan het werk...

Op het programma van vandaag: KUSSENS!

Ik kon een hele tijd geleden een tof stofke op de kop tikken waar ik op dat moment nog geen specifiek doel voor had.
Maar... nu de kids al wat groter worden, vond ik dat de woonkamer aan een facelift toe was. Met kleine kinderen moet een woonkamer vooral praktisch en snel poetsbaar zijn! (Lees er staan amper meubels in en de paar meubels die er dan toch instaan, worden 24/7 bedolven onder het speelgoed.)
Het werd dus dringend tijd om toch ook eens wat gezelligheid te creëren:
Het speelgoed verhuisde naar de kinderkamers, de zetel en televisie kregen een nieuw plekje, hier en daar een low budget accessoireke en ten slotte ook nieuwe eetkamerstoelen die we hier konden vinden.
Omdat de zitjes van deze stoelen uit plastic zijn, naaide ik 10 kussens voor een aangenamer "zitvlakgevoel".



Probleem 1:
Ik kwam eigenlijk een meter stof te kort om elke stoel van hetzelfde kussen te kunnen voorzien.
Oplossing:
Na een oproep op facebook bood Sarah mij haar meterke stof aan dat daar toch maar in haar kast lag te liggen...
Merci, he suske!

Probleem 2:
Ik bedacht (gelukkig op voorhand!) dat de kussens nogal gemakkelijk van de stoelen zouden schuiven.
Oplossing:
In den Aldi werden enkele weken geleden 'antislipmatjes' verkocht! Ik knipte er schoon vierkantjes van en naaide die op de onderkant van mijn kussens... (Waar "den boecht van den Aldi" dus al niet goed voor is!)

De woon- en eetkamer... ze zijn nog niet helemaal af. U ziet op de foto dat de muren nog behoorlijk kaal zijn! Er is dus nog we wat werk aan de winkel... maar dat komt allemaal goed!

18 opmerkingen:

  1. Hier is het speelgoed ook uit de living verdwenen. Plots had ik een ander huis!
    Het komt goed! Ziet er al mooi uit!
    Succes nog!
    Zus 1

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooooh wat een leuke inrichting! Hier geen kinderen maar we leggen het zelf te vol 🙈

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ken dat gevoel, sinds we verhuisd zijn ook geen speelgoed meer in de living en is een stuk rustiger thuis komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha die stoelen staan hier ook op de planning. We wilden eerst de "echte" van Hay in stof, maar toen knoeide mijn 5 jarige een kwak spagettisaus op onze oude stoel en bedacht ik me snel. Goed plan, die kussentjes, ik ga je gewoon nadoen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar was ik eerst ook op gevallen... tot ik het prijskaartje omdraaide en er zich in mijn hoofd inderdaad een gelijkaardig scenario afspeelde! Ik moet zeggen, poetsgewijs zijn deze stoelen ideaal!

      Verwijderen
  5. Suske dankt jou... stof die uit gaat is altijd een strak plan #schaterlach
    Hoewel, als ik die kussens zo nu zie, dat ging ook érg schoon geweest zijn in mijne living ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die stoelen van de Kwantum zijn geweldig he! Ik heb deze in verschillende kleurtjes gekocht voor in den ateljee. En prachtig behang trouwens! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel schoon! Helemaal mijn goesting. Ik heb net boecht van de action in huis gehaald voor een wolvenkostuum uit te knippen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel erg knap, plaatje klopt! Hier helaas wegens plaatsgebrek nog wel een jaar of 7 speelgoed in de living vrees ik :D

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Helemaal leuk! Wij ruilden recent de speelgoedkast in de living in voor een 'échte' versie, zonder speelgoed. Een pak beter. Overzicht en rust.

    BeantwoordenVerwijderen