dinsdag 28 februari 2017

Animalistic! Sew challenge!

Een tijdje geleden reed ik nog eens richting Schoten voor een Blogmeet.
Ook deze keer slaagde Davina er in om er een fijne en gezellige avond van te maken.
Ik leerde de gezichten achter een heleboel blogs kennen. Kei tof!
Bedankt daarvoor!

De blogmeet wordt steeds georganiseerd in combinatie met een Sew Challenge.
Telkens worden twee blogsters aan elkaar gekoppeld. Zij dagen elkaar uit tot het naaien van iets waarbij ze uit hun 'comfortzone' moeten treden. Ze doen dit door elk drie voorwaarden op te leggen.
De komende weken wordt u gespamd met al onze resultaten!
Een overzicht van de deelnemers vind je hier.

Samen met Davina, Brighid, Miranda, Marjolein en Stephanie N. bijt ik deze week de spits af!

Stephanie N. daagde me uit met deze 3 voorwaarden:
1. Naai iets voor je kinderen.
2. Blijf binnen het thema 'dieren'.
3. Gebruik je cameo!

Nu kocht ik een tijd geleden 6 meter stof bij de kringloopwinkel voor (hou u vast!) maar 3 euro!
De stof is een vederlicht katoentje. Grijs melée met een kleine witte spikkel in.
I-de-aal voor de zomer. Ik zag er meteen 2 hemden en 2 hemdjurkjes in!
En dus de volle 6 meter voor máár 3 euro, he!!!! Dat is slechts € 1,25 per kledingstuk!
Ik noem dat kringloopgeluk in het kwadraat!

De Theo's voor mannen en tieners werden nog eens boven gehaald.
Voor de hemdjurkjes paste ik de Theo voor kleine jongens aan (à la Toertjes&Pateekes):
- Gebruik de standaard versie van de Theo
- Vanaf de onderkant van de armsgaten teken je de zijnaad loodrecht naar beneden (ong. 15 cm)
- Het voorpand en het achterpand van de rok zijn ook gewoon twee rechthoeken, die je even breed
  tekent als het voor- en achterpand van het hemd. De lengte bepaal je zelf.

Ik tekende bij één kleedje en het hemd van meneer ook een afgeronde zoom.
De handleiding voor zo'n zoom vind je gratis op de website van Zonen09.
Ik knipte alle patroondelen en trok vervolgens richting Westmalle op jaarlijks naaiweekend.
Ik naaide tot in de late uurtjes met deze bijoukes als resultaat!








Gebruik je cameo... check!
Thema dieren... check!

De foto's zijn niet zo geweldig... I know! De lens van mijn fototoestel heeft het spijtig genoeg begeven en wil zich niet meer scherp stellen! GRRR!
Bovendien was het erg somber weer en al wat laat toen ik de foto's trok... Gevolg: slechte belichting!
Ik moet hier dringend eens gaan investeren in daglichtlampen!
Indien je tips hebt... (Waar moet ik op letten? Een goed adres?) SHOOT!





26 opmerkingen:

  1. jawadde dat is de moeite! Chanceke in de kringloop :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wowie! Wat ben jij bezig geweest, zeg! Kei knap gedaan! Zelfs het grootste kind telde je mee voor deze challenge ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Top! Dat is een mooi stapeltje en troost je hier besloot de naaimachine in staking te gaan.... (dringend onderhoud nodig, waarschijnlijk een afgebroken naald als oorzaak ) gelukkig staat ik pas de laatste week

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh nee, ook niet tof! Ik mag ondertussen het fototoestel van mijn vader lenen... die gebruikt het zijne amper...

      Verwijderen
  4. Dat is kringloopgeluk voor de hele familie, top!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jij bent er duidelijk écht goed in gevlogen! Voor elk wat wils! :) Heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oooh mss moet ik toch ook maar is iets matching maken voor dochter en manlief!! En precies ook vaker de kringlopen afspeuren...
    Kei leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Best de moeite, hoor. Met een beetje creativiteit kan je voor weinig geld echt mooie dingen maken!

      Verwijderen
  7. Heel mooi. Dat is hard doorgewerkt maar wel supertof resultaat!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De komende weken even geen Theo's meer! ;-) Maar ik ben ook echt heel tevreden over het resultaat...!

      Verwijderen
  8. Theo in 't kwadraat :-) zalig patroontje! En waarom vind ik nooit stofjes in de kringloopwinkel? Mss toch maar wat vaker binnenwandelen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij ons is er een afdeling met oude lakens, gordijnen,... en daar vind je af en toe wel eens iets interessants!

      Verwijderen
  9. Heel erg mooi! Jammer dat bij ons de kringloop andere prijzen hanteert 😉. Zulke koopjes kom ik daar nooit tegen. Jammer van je lens! Ik zou naast de naaimachine mijn camera ook niet meer willen missen. Als tip voor fotomateriaal zou ik de fotokonijnenberg aanraden. Topservice daar!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Amai, das pas de uitdaging aan gaan!!! 👌💪👊. Ook ik ben trouwens fan van de service en info van de Konijnenberg!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw, wat een prachtig resultaat, Stephanie. En wat een werk; écht chapeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel mooie creaties!!! Wel jaloers op je kringloopgeluk! 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel mooie creaties!!! Wel jaloers op je kringloopgeluk! 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Echt super, met zo'n kringlooplapje zo'n mooie dingen maken! Challenge meer dan geslaagd, zou ik zeggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wow, wat een mooi resultaat! Challenge geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen