maandag 30 mei 2016

De Blueberry... Een nieuw patroon + GIVE AWAY + ACTIECODE!!!!!

Eind maart deed ik een oproep... Ik zocht testers voor een nieuw patroon.
Uit meer dan 200 kandidaten stelde ik een team van 20 testers samen: beginnend, gevorderd, Nederlands, Belgisch, bloggers en niet-bloggers. Ik probeerde een gevarieerde groep bijeen te krijgen.

We zijn nu 2 maanden verder... Er werd getest, genaaid, getornd, opnieuw genaaid, aangepast, gefotografeerd, getypt, gelezen, verbeterd en gestrest! Met dit als eindresultaat:

Het nagelnieuwe patroon van Juffrouw Kersjes...
(Kwestie van in de sfeer van het fruit te blijven...)

Blueberry Bag|Juffrouw Kersjes
Een mooi kaftje...
Blueberry Bag|Juffrouw Kersjes
De fotohandleiding...

Blueberry Bag|Juffrouw Kersjes
Het patroon...

De Blueberry is een echt hebbeding!
Door de stap-voor-stap fotohandleiding laat hij zich makkelijk in elkaar zetten, al is enige vaardigheid wel vereist. Een ideaal project voor de iets gevorderde naaister of beginnende naaister met zin voor avontuur!
Deze tas komt in 2 maten: de XL en de Small. De XL is een ideale weekendtas, verzorgingstas of handtas met véél plaats. De Small-versie mag je gerust de perfecte handtas noemen!


Blueberry Bag|Juffrouw Kersjes


Bij deze twee versies kan je naast het basismodel ook voor extra opties kiezen zoals:
zakken met klep, paspelband en/of een schouderriem.
Je kan eindeloos variëren met het aantal zakjes aan de binnen- en buitenkant, stoffencombinaties en versteviging. Zo wordt elke Blueberry net dat tikkeltje anders, een uniek stuk!
Kostprijs van al dit moois bedraagt 16 euro. Je ontvangt hiervoor een gedrukt patroon met een fotohandleiding in handig A5-formaat.

Helemaal overtuigd? Bestellen kan je hier.

Bij deze nog enkele exemplaren die door het fantastisch testteam gemaakt werden... om uw 'goesting' nog wat meer aan te wakkeren!

Blueberry Bag|Juffrouw Kersjes
Tester: Katrin Delannoye, Versie: XL

Blueberry Bag|Juffrouw Kersjes
Tester: Hilke Hoogendoorn, Versie: XL

Blueberry Bag|Juffrouw Kersjes
Tester: Els Van Damme, Versie: Small

Blueberry Bag|Juffrouw Kersjes
Tester: Els Van Damme, Versie: XL


Blueberry Bag|Juffrouw Kersjes
Tester: Isabel Gibon, Versie: XL




Ik ging ook op zoek naar een slagzin. Woorden die samenvatten waarvoor Juffrouw Kersjes moest staan... Al snel bracht een klant me op een fijn idee:
De vrouw in kwestie had een verzorgingsmatje gemaakt. Eén van haar eerste projectjes. Ik vond het er verbazend goed uitzien! Ik complimenteerde haar daarover, maar meteen wees ze me op alle imperfectheden: "Ja, maar... hier heb ik wat scheef genaaid en hier zit dit niet goed en daar dat, ..."
Herkenbaar niet?
Als andere mensen ons vragen of we een stuk écht helemaal zelf maakten, dan antwoorden wij steevast met: "Ja, maar..." en vervolgens een hele opsomming van een reeks niet-ter-zake-doende foutjes. Nochtans, wie zijn confectiekledij al van dichtbij bekeek, weet dat die ook niet zo perfect in elkaar zit... We kunnen er niet aan doen... wij vrouwen zijn vaak perfectionisten!
Terwijl het net die kleine foutjes zijn die er voor zorgen dat je stuk zo uniek is... Het heeft een verhaal... Het is de perfécte imperfectie!

Give Away!
Een nieuw patroon... dat moet toch gevierd worden?!
Daarom doen we er nog een Give Away bij!

Wat kan je winnen?
1ste prijs = workshop Blueberry voor 2 personen
2de prijs = waardebon ter waarde van 50 euro + patroon Blueberry
3de prijs = patroon Blueberry

Wat moet je doen?
1. Volg onze blog.
2. Geef een reactie onder dit bericht.
De namen zullen via random.org getrokken worden op zondag 19/06/2016.
Reageren kan tot en met zaterdag 18/06/2016.

Je kansen nog vergroten?
1. LIKE de facebookpagina van Stoffenmie .
2. DEEL het bericht van de release en geef er een REACTIE.
Je naam wordt dan een tweede keer in de lijst gezet!

Actiecode!
En er is nog meer... Nog tot en met zaterdag 18/06/2016, worden alle Blueberry patronen gratis verzonden binnen België. Bij verzending naar het buitenland ontvangt u een korting van €5.
Vul bij de betaalprocedure volgende code in: BLUEBERRY FREE SHIPPING (in drukletters!).

Benieuwd naar meer?
Vanaf morgen vind je hier, gedurende 3 weken, elke maandag een nieuw bericht met een link naar enkele fantastische dames uit het testteam! Bekijk hun resultaten en lees hoe zij dit avontuur ervoeren!

En nu... doe ik het bijna in mijn broek van de zenuwen!!!!!  ;-)

127 opmerkingen:

  1. Supermooi! Lijkt mij ook een ideale luiertas, die hier nu wel aan vervanging toe is ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar gebruik ik heb momenteel voor!

      Verwijderen
    2. waarom heb je zenuwen?helemaal niet nodig ik wil de tas ook komen maken,ik heb er dringend eentje nodig super

      Verwijderen
  2. Ik volg zeker! En de tas ziet er nog altijd even prachtig uit, dus ik waag bij deze mijn kans (2x) om te winnen. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik volg zeker het is een heel mooie tas

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wauw!! Die is zo mooi. Met het patroon alleen zou ik al blij zijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Waw! Zo'n tas wil ik wel leren maken!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zoals te verwachten is dit echt een pareltje geworden!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik doe graag mee voor deze fantastische give away. Ziet er een prachtig patroon uit

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Proficiat met de lancering van je patroon! Ik waag een kansje want wie weet kom ik de tas bij jou maken en met nog een naai maatje.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Toffe give awaay en superlweuk patroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ooh geweldig!!!Ik hoop te winnen en anders bestel ik hem vast !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat ziet er mij zo'n handige tas uit! Knap patroontje, daar zou ik graag mee aan de slag gaan. Ik ben benieuwd naar de andere uitvoeringen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Fingers crossed dus! Proficiat! Heel benieuwd :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dikke proficiat met de lancering van je patroon! Hele mooie tas en super-toffe Give-away! Ik waag graag mijn kans! Veel succes nog! Groetjes Tjorven

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Tof patroon, bedankt voor dat vele lostornen en ...
    Uiteraard doe ik graag mee!

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Amai, heel mooi!! Ziet er trouwens niet alleen mooi maar ook heel praktisch uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. 't Blijft toch een pracht van een tas! Ik had me opgegeven om te testen. Nu het patroon winnen zou wel super zijn! Veel succes met de verkoop!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. super tas perfect om te maken voor mijn nieuwe job in september

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtige tas! Ik hoop bij de gelukkigen te zijn ��

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dat ziet er leuk uit! Ik doe graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Handige tas voor mijn werk. Hopelijk win ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. wauw...wat een leuke tas! Ik ben zo al enige tijd op zoek naar een leuke handtas. Dus ik doe graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Els Van Mensel30 mei 2016 om 11:21

    Super knap! Ik waag ook mijn kans ��

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Als tassenmadam mag dit leuke patroontje absoluut niet ontbreken in mijn collectie .... echt een must have dus :) Doe zo verder zou ik zeggen.
    Graag doe ik mee aan deze leuke give-away

    BeantwoordenVerwijderen
  24. prachtige tas , ik zou ze ook wel willen maken .Daarom deze winkans ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Super! Zou ik ook wel willen winnen.....
    Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  26. ik ding mee en als ik win dan maak ik er zo eentje als de bruine denk ik, hoe schoon is die!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Prachtig! Ik kijk er al naar uit om er volledig mijn ding mee te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Prachtig! Ik kijk er al naar uit om er volledig mijn ding mee te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Deze tas ziet er schitterend uit! Deze moeten we gewoon eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Handige tas!! Ik wil wel graag meedoen voor de prijzen;).

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ferm fermer fermst! Jullie hebben dat alvast heel fermst gedaan! :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Geweldige tas.... zeker een patroon om te koesteren en in meerdere versies uit te voeren.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Geweldige tas.... zeker een patroon om te koesteren en in meerdere versies uit te voeren.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Mega mooi en leuk. Echt een hebbeding om zelf te maken. Leuke blog trouwens !

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Super zo'n grote tas. Heel leuk patroon !

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Hele mooie tas! Ik doe graag mee :)

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Ik heb al veel tassen gemaakt, maar nog niet 1 zoals deze, ik vind hem helemaal geweldig en zou enorm blij zijn als ik het patroon zou winnen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Wauw, mooie resultaten! Zou ook graag zo'n tas maken, in verwachting van een tweeling dus dan is een fijne grote tas hartelijk welkom!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Wat een knappe tassen! Ik kwam hier terecht via de blog van Unique Marieke en wat een ontdekking seg!
    Super patroon zo te zien...
    Ik doe dus heel graag mee met de give away...

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Wat een knappe tassen! Ik kwam hier terecht via de blog van Unique Marieke en wat een ontdekking seg!
    Super patroon zo te zien...
    Ik doe dus heel graag mee met de give away...

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Jawadde, zo schoon gerief! Je blog volgde ik al, maar nu dus ook je fb :) En heb gedeeld en gereageerd, kwestie van veel in 't potje te zitten :p

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Heel leuke en praktische tassen! En met zoveel mogelijkheden! Leuk leuk...

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Proficiat met de lancering van dit tassenpatroontje! Ik waag mijn kans...

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Knap! In dit avontuur wil ik me ook wel eens storten!

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Leuk patroon, ik wil me er wel aan wagen! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Wat een mooie tassen zag ik al! Ik doe dus graag mee met de winactie!

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Super leuk patroon. Zou leuk zijn voor mijn dochter die naar het eerste leerjaar gaat en dan ook op boerderij klassen zal gaan. Haar eerste vakantie zonder mama moet toch wel met een zelfgemaakte tas van mama.

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Super leuk patroon. Zou leuk zijn voor mijn dochter die naar het eerste leerjaar gaat en dan ook op boerderij klassen zal gaan. Haar eerste vakantie zonder mama moet toch wel met een zelfgemaakte tas van mama.

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Zo mooi ... die wil ik ook wel eens maken ...

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Zo mooi ... die wil ik ook wel eens maken ...

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Wat een prachtexemplaren! Daar wil ik mij ook wel eens aan wagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  52. OOOOhhh ik wil nog zoveel tassen maken en deze vind ik echt wel super mooi ,ik denk dat ik gelijk beide maatjes zou willen naaien ,dus ik wil zeker wel meedoen om te winnen

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Wauw!
    Zo'n tas komt altijd wel van pas, dus ik waag graag mijn kans :-)
    Ik ga ook nog voor de extra kans via facebook ;-), mijn is naam Lesley De Winter

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Super mooie en praktische tas. Ik ding graag mee voor dit patroontje.

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Ik stelde me al kandidaat als tester en als ik die leuke afgwerkte tassen nu zie kan ik niet anders dan nu opnieuw meedingen :-) !

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Super mooie tas, die ik graag wil maken voor mijn dochter :-)
    Groetjes
    Nele Heymans

    BeantwoordenVerwijderen
  57. amaai dat wil ik wel eens winnen, nietwaar lucky mieke.

    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  58. de small versie zou echt de perfecte handtas zijn, alhoewel ... met 3 dochters ... misschien toch beter de XL versie ... of beide ... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Heel mooi! Mijn vingers kriebelen al om daar mee aan de slag te gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  60. De moeite deze give away én natuurlijk het nieuwe taspatroon! Ziet er goed uit... Zou wel een uitdaging zijn voor mij want behalve een herbruikbare broodtas ;-) maakte ik er nog nooit één!

    BeantwoordenVerwijderen
  61. Leuk! Ik waag mijn kansje voor deze leukerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  62. Oh, wauw! Zo'n mooi patroon! Daar maak ik graag een leuk 3D project van :)

    BeantwoordenVerwijderen
  63. waauw, zo tof!! ik zag al enkele exemplaren op blogs, ziet er een handige en leuke tas uit! ik doe dus graag mee met je give-away!

    BeantwoordenVerwijderen
  64. Hij is echt zo mooi!


    Zou graag ook mee doen, met de give away

    BeantwoordenVerwijderen
  65. Wat een zalige tassen!! Ik zag er enkele op IG passeren maar ben zo blij dat ik nu de juiste weg heb gevonden!! Ik maak mij meteen volger én doe graag méé!

    BeantwoordenVerwijderen
  66. Ho, wat een mooie exemplaren zag ik al! Ik heb wel een tassenschrik, maar misschien helpt dit patroon mij er wel vanaf.

    BeantwoordenVerwijderen
  67. Wat een mooi patroon. Ik doe erg graag mee aan de actie!

    BeantwoordenVerwijderen
  68. Prachtig en handig ontwerp! Dat patroon zou ik graag maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  69. Prachtig en handig ontwerp! Dat patroon zou ik graag maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  70. Wat een prachtige tas. Je kan mij eerder bij de beginnende naaisters rekenen, maar zo'n knappe tas... daar wil ik me wel aan wagen. Zeker als ik zie dat er een handige fotohandleiding bij zit. Ik duim alvast voor de give away.

    BeantwoordenVerwijderen
  71. Count me in... Dit superleuk patroon wil ik wel winnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  72. Dit patroon is net waar ik al heel lang op zoek naar ben.

    BeantwoordenVerwijderen
  73. Dit wil ik wel....2x....eentje als schooltas om in september mijn nieuwe job in het onderwijs te starten , en eentje als luiertas voor de baby die op komst is!!

    BeantwoordenVerwijderen
  74. Wowie, wat een mooie tas, het patroon zou ideaal zijn om mijn collectie handtassen uit te breiden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  75. Als beginneling kreeg ik de smaak van het naaien 2 maanden geleden te pakken via mijn liefste mama. Ik maakte ondertussen een kussensloop, 2 kleedjes en een tas. Maar deze tas vind ik supermooi en hoop die zelf eens helemaal alleen te kunnen maken. Misschien kan ik er dan wel mijn mama mee verrassen voor al het herstel-naaiwerk dat ze reeds al die jaren voor me deed! We duimen! Alvast een dikke proficiat met dit prachtige ontwerp!

    BeantwoordenVerwijderen
  76. Nathalie Vranckx11 juni 2016 om 11:26

    Berry Nice!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  77. Wauw, genoeg deelnemers, zie ik. Ik doe graag mee voor de bon plus patroon :)

    BeantwoordenVerwijderen
  78. Wauw, genoeg deelnemers, zie ik. Ik doe graag mee voor de bon plus patroon :)

    BeantwoordenVerwijderen
  79. Eviu Vd Brande11 juni 2016 om 13:58

    mooi! Ik doe graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  80. Euhmmm ja natuurlijk doe ik mee met deze give away, wat een pracht patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  81. pampers moeten hier niet meer vervoerd worden, sportschoenen daarentegen :)
    en ik ben helemaal fan van de slagzin ! het verhaal erachter is zooo mooi en herkenbaar !

    BeantwoordenVerwijderen
  82. Oh wauw, zo wil ik ook eentje maken. Proficiat met de release van dit mooie patroon. Ik waag graag mijn kans! Fingers crossed!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  83. Wauw, die tas zienik wel zitten, kzou er gelijk mee op stap willen!

    BeantwoordenVerwijderen
  84. Super mooi patroon, ik ben nog op zoek naar een mooie sporttas en deze is daar geschikt voor!

    BeantwoordenVerwijderen
  85. Na 10 jaar naaien wordt het wellicht tijd om eens een tas te maken!
    Dit lijkt me een prachtig model!

    BeantwoordenVerwijderen
  86. Oh wat een leuke tas. Ik zag hem bij Tialda / gestrikt op haar blog. Super. Ik doe graag mee met je give away, want zou het gaaf zijn om ook eens een tas te maken (heb een beetje last van koudwatervrees).

    Groeten Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen
  87. heel leuke tas! Zou zelfs kunnen omgetoverd worden tot een luiertas :)

    BeantwoordenVerwijderen
  88. Ik doe ook mee. Een weekendtas (of beter: weekendtasSEN) is/zij hier nog wel welkom :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  89. Ik waag ook een kansje ik las het blog van Talda en klikkende klik kwam ik op jouw blog uit. Wat een gaaf exemplaar en ik loop al warm er ook een te gaan maken. Natuurlijk ga ik vanaf nu je blog volgen ik wil niets missen van al dit moois.

    BeantwoordenVerwijderen
  90. Ook nog ff geliked en gedeeld super

    BeantwoordenVerwijderen
  91. Ziet er een super tof patroon uit om te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  92. Caroline Kersjes15 juni 2016 om 07:16

    Wauw, erg gave tas! Ik zou het heel graag als enthousiaste beginneling willen maken! En ook een voor mijn moeder, die ook zo'n prachtige naam heeft ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  93. Carlie Scheijmans15 juni 2016 om 07:21

    Wauw wat leuk! Heb al een tijd het plan met een vriendin om het naaien samen op te pakken. Deze workshop zou een hele leuke kickstart zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  94. Geweldige tas: ruim en met praktische zakken!

    BeantwoordenVerwijderen
  95. Zo een mooie tassen allemaal, liefde op het 1ste gezicht 😍
    Ik zou voor de kleinere versie gaan en zou deze dan willen gebruiken als schooltas. Want jaja in september ga ik terug gaan studeren. Hoe cool zou dat niet zijn om daar in een zelfgemaakte tas toe te komen 😃

    BeantwoordenVerwijderen
  96. Wauw, nu krijg ik ineens zin om heel romantisch met mijn schat op weekend te gaan of een gezellige pick nick te doen! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  97. in een woord geweldig, ik ga heel hard duimen dat ik win.

    BeantwoordenVerwijderen
  98. Heel leuke tas deze wil ik ook wel eens maken

    BeantwoordenVerwijderen
  99. Heel leuke tas deze wil ik ook wel eens maken

    BeantwoordenVerwijderen
  100. Met mijn naam past die Blueberry tas wel helemaal bij mij ;) Net als je hele website, trouwens. Ziet er heel leuk uit, zou ik graag leren maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  101. prachtige patronen met steeds dat ietsje meer. En Elsje kan er wat van om mensen te begeesteren om toch deel te nemen aan haar workshops met jullie prachtige patronen. Het wordt tijd dat ik opnieuw aan de naaimachine ga zitten om voor mijn kleinkinderen enkele tassen te maken. Die Bleuberrytas zouden mijn 2 oudtsen zeker en vast de max vinden: niet meer kinderachtig maar jongemeisjesachtig (ze zijn toch al 8 ;-) ;-) ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  102. Super mooi , ik wil al lang een weekendtas voor onze kids maken omdat ze vaak bij oma en opa moeten logeren ( wij hebben een restaurant , vandaar ) . Naaien is al 3 jaar mijn grote passie , de grote ontstressing in ons drukke horecaleventje . En met drie kids is het best handig als je zelf kleertjes en leuke spullen kan naaien . Ik volgde geen naailes en ontdekte de naaimachine op zich door heel veel blogs te lezen en de tips op te volgen die jullie geven ��. Zo werd er heel veel getornd in t begin eens een stuk in de hoek gegooid , gevloekt . Maar nooit opgegeven ! Dus fingers crossed om dit mooie patroon te kunnen winnen ��

    BeantwoordenVerwijderen
  103. Waaw wat n mooi hebbeding is me dat ! Zo n patroon winnen zou geweldig zijn !

    BeantwoordenVerwijderen
  104. Super super mooi!!
    Ik heb alle voorbeeldjes al bekeken en ben al stofjes aan het zoeken �� Bij gebrek aan tijd zou een workshop winnen wel perfect zijn! ��

    BeantwoordenVerwijderen
  105. Superknap en proficiat met je patroon! Ik doe graag mee dus thums up :)

    BeantwoordenVerwijderen
  106. Ideaal excuus om mijn naaimachine nog eens van onder het stof te halen!

    BeantwoordenVerwijderen
  107. Ik heb altijd al eens de (im)perfecte weekendtas willen maken maar vond nergens mijn goesting maar deze hmmm deze heeft het helemaal severineborremans@msn.com

    BeantwoordenVerwijderen
  108. waaawh wat een prachtig patroon. Dit zou wel de super weekendtas kunnen worden voor men kl.dochter die soms pendelt tussen mama en papa. (spijtig genoeg) Dat patroon wordt een echt hebbending!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  109. Zotjes zeg ! Dat ik dit niet eerder zag ! Ik doe graag mee, want tassen heb je nooit genoeg he.

    BeantwoordenVerwijderen
  110. Ik stel me ook met heel veel plezier kandidaat! An

    BeantwoordenVerwijderen
  111. Prachtige tas, zou dat patroontje wel willen winnen... :)

    BeantwoordenVerwijderen