zaterdag 31 oktober 2015

Billie wordt B'Ella...#Zonen09!

Toen Sharon de Billie aankondigde, werd ik instant happy! Eindelijk een T-shirtpatroon met mogelijkheden! Véél mogelijkheden! Bovendien ééntje tot en met maat 176.
Ik was er dan ook als de kippen bij toen haar jongste zoon eindelijk uitkwam.


Billie wordt B'Ella...


Billie | Zonen09 | Billie wordt kleedje | B'Ella


Terwijl Zonen09 de geboorte van de Billie vierde, vierden wij die van onze nieuwe winkel en een vriendin die van haar zoontje Jerome.
En net als in een zorgvuldig uitgekiemd filmscenario, raakten 3 verhaallijnen in elkaar verstrengeld om uiteindelijk harmonisch samen te vloeien tot een schitterende apotheose...:

Voor Jerome naaide ik een rompertje als kraamcadeau. De kersverse moeder vertelde me dat er meermaals werd gevraagd uit welke winkel dat rompertje kwam. Een schoner compliment kan een naaister niet krijgen!
Met de overschot van de stof naaide ik er nog één en legde het in de winkel voor de opening. Ik kreeg weer complimenten, want... 'Hoe komt het dat uw boordjes niet zo lebberen als bij mij?' En meteen daarop: 'Geef je geen workshops?' Toen vervolgens ook    deze dame diezelfde opmerking maakte, stond mijn besluit vast: Ik zou workshops gaan geven en ééntje om de tricotvrees uit de wereld te helpen, moest er zeker bij zijn!

De nieuwe Billie, die daar al lang naar mij lag te pinken, was een ideaal vertrekpunt.
Ik naaide er één met een V-hals, omdat ik dat nog nooit eerder had gedaan en mij dat dan ook de moeilijkste versie leek. Je moet toch op zijn minst ervaring opdoen, wil je workshops gaan geven...!
Jef koos een stofje en ik ging aan de slag. Ik maakte al eerder T-shirts, dus echte moeilijkheden ondervond ik niet. De handleiding die bij het patroon zit, vulde ik hier en daar aan met potlood.


Billie | Zonen09

Billie | Zonen09

Billie | Zonen09


Maar, met een Billie zou ik vooral de jongensmama's bereiken. Ik moest de meisjesmama's een evenwaardig alternatief aanbieden. En zo kwam het dat ik mijn patroonplastic (Geen nood! Ik gebruik alleen gerecupereerd plastic!), stiften en meetlint bovenhaalde. De mayonaise in mijn hoofd draaide op volle toeren en een vierde geboorte vond plaats. Mag ik u voorstellen...: De B'Ella!

Billie | Zonen09 | Billie wordt kleedje | B'Ella

Billie | Zonen09 | Billie wordt kleedje | B'Ella


Een mooi aanpassend, niet te ingewikkeld, kleedje, vernoemd naar onze jongste spruit Ella (al wordt ze ook wel eens 'Jeromeke' genoemd omwille van haar jongensachtige streken!). Ella is trouwens niet het kind op de foto... Iets met een frank die te laat viel...
Eén klein detail zag ik over het hoofd . Ik naaide de overslag verkeerd: links over rechts i.p.v. rechts over links. Naaien tijdens de late uurtjes... Het kan zo zijn gevolgen hebben! Het stoorde mij niet en dus liet ik het zo.
And CUT! Einde filmscenario!

Onze website wordt momenteel gepimpt en weldra vind je er alle data van de verschillende workshops terug. Daarnaast komt er ook een plekje voor patronen en benodigdheden.
Kunnen jullie mij een plezier doen en op 2 vragen een antwoord geven via deze link?
Zo kunnen we onze workshops gerichter inrichten!
Bedankt!






16 opmerkingen:

  1. Mooi gedaan,misschien eens aan Sharon vragen voor een damesversie te maken...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Misschien moet ik die bij u eens komen volgen! ;) Leuk gerief!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig ! Ik ben helemaal verliefd op jouw jongensversie !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi, ideaal workshopmateriaal lijkt me!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Allebei mooi, vooral de jongensversie!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jef is er zelf ook blij mee! Dat blauw gaat ook goed met zijn blonde haren...

      Verwijderen
  6. Oh die stoffencombinatie van het jongens t-shirt, prachtig ! Ook het meisjesmodel is knap uitgewerkt.
    Lieve groetjes,
    CreativEls
    www.koekjehaakjemaakje.com

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel tof! De Billie gaat er hier ook zeker komen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super leuk, en een prachtige stof voor de Billie! Ik ben fan van dat blauwe boordje!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Knap! Die overslag gaat hier ook vaak de verkeerde kant op.

    BeantwoordenVerwijderen