donderdag 9 april 2015

Zon = korte mouwen = fotoshoot!

EINDELIJK! Vandaag startte een nieuw hoofdstuk! Het hoofdstuk van sandalen, zonnebrillen, korte mouwen, gras afrijdende bovenlichamen, zandbakken, ontharen, vuile knieën, moestuinieren, zoemende bijen,... En zo kan ik nog even doorgaan. Goed weer dus!
Dé moment om een communiefotoshoot te houden. Die dag zelf zullen er ook wel foto's à volonté getrokken worden, maar ge-gá-ran-deerd hebben die lichte leggings tegen dan zwart-groene knieën!


Theo | Zonen 09 | Soft Cactus

Het hemd van Jef werd een Theo van Zonen 09. Het patroon moest ik wel vergroten naar een 140. Het ventje is nogal groot voor zijn leeftijd... Dat nam best wel wat tijd in beslag! Dus bij deze een smeekbede voor Mamasha:

Please! Breng je patronen ook uit in grotere maten! Ik ben meteen je eerste klant! 
(En doe er ineens ook mannenmaten bij, want mijn man is ook fan! ;-) )

De knopen koos ik vanwege hun leuk streepjesdetail.

De outfit van Jef is nog niet helemaal af. Ik heb hier nog een patroon voor een blazer liggen en er komt nog een Jacob onder.


Theo | Zonen 09 | Soft Cactus

Theo | Zonen 09 | Soft Cactus

Theo | Zonen 09 | Soft Cactus



Theo | Zonen 09 | Soft Cactus





Voor Ella en Fiene maakte ik de 'Schoolmeisjesjurk' uit 'Het grote naaiboek'.
Ik hield het op 1 borstzakje (het patroon voorziet 2 zakjes op de borst en 2 op het rokdeel) en voegde een gele omslag toe aan de mouwen. De naad van de omslag is proper weggewerkt. (Van dingen die netjes weggewerkt zijn, word ik gelukkig...)
Ik ging dus voor gele details..., maar ze moesten subtiel zijn. Less is more, weet je wel.
De riem werd er daarom één in 2 kleuren en het borstzakje kreeg een paspeltje.
De gele knopen werden allemaal met de hand aangenaaid.

De riem bleef bij Ella niet lang rond haar taille zitten... Zo gaat dat met peuters. Ze vond hem daarentegen wel érg lekker smaken!

De leggings van de meisjes zijn gemaakt a.d.h.v. een Minikrea patroon.









Stof:
Soft Cactus van www.stoffenmie.be

Patronen:
Theo, Zonen 09
Schoolmeisjesjurk, Het Grote Naaikboek
Legging, Minikrea


5 opmerkingen:

  1. Allemaal knap gemaakt zeg.Hier een vormeling maar enkel mijn eigen kleedje gemaakt.Als je zin hebt kan je hier eens gaan piepen naar mijn feestkleedje:http://ikmaakhetzelfnu.blogspot.be/2015/04/blote-benendag.html

    BeantwoordenVerwijderen